15 Mart 2008 Cumartesi

Forma

Formalar bir takımı sadece karşı rakibinden ayrılması için değil aynı zamanda kendini tam olarak ifade edebilmesi açısından da önemlidir taraftarlar için. Özellikle fuıtbol endüstrileştikten sonra kulüpler için bir gelir kapısı olması bakımından da yaratıcılık anlamında sahanın içinden çıkılıp dışına taşınan bir yarış durumunu aldı. Bunun akabinde artık hangi ligte olursa olsun hangi kademe veya kategoride olursa olsun takımları her sene ayrı tasarımlar içeren formalarla görmek alışıldık bir durum oldu.
Bu kadar gevezelik yapmamtaki sebepse geçenlerde fanatik olmamakla beraber futbolu deli gibi seven bir arkadaşamın bana söylediği bir anektodla ilgili.
İkimizde 90 Dakika programını deil gibi seven özellikle Hıncal Uluç dendimi akan suların durduğu bir ortamda futbol muhabbeti yapıyoduk. O anda Hıncal Abimizin Beşiktaş formaları hakkında söylediği bir şey üzerine hemen internette (daha doğrusu google'da:) aramaya geçti. Mevzu bahis durum şuydu. Milli Takımın forma tasarımlarının son yıllarda kötüleşmesi ve bunun çözümünün Beşiktaş'ın forma tasarımcılarına bu işin yaptırılmasının tek doğru olduğuydu. Bunu aynı kelimelerle olmasa da Hıncal Ağamızın söylediği. Ki ben her sene çıkan formalardan bir tane almayı adet edinen (özellikle çubukulu olması şart benim için) biri olarak tam olumsuz bir görüş bildirecekken yukardaki çizimlere rastladım. Çizimleri görür görmez benim gibi BEŞİKTAŞK aşkıyla her maça giden, zaman buldukça deplasmanlar da boy gösteren bir kaç arkadaşıma ulaşıp bu formaların herhangi bir maçta giyilip giyilmediklerini öğrenmeye çalıştım. Ama ne yazık ki onlarda böyle bir formamız olmadığını, olsa kesin hatırlayacaklarını söyleyerk beni hayal kırıklığımla baş başa bıraktılar.
Uzun lafın kısası ben bu formaları Kartal Yuva'larında satışta görmeyi çok isterim. Ne kadar formaların artık kendilerininde bi araç halini aldıklarını bilsemde...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder